9. 4. 2023
Avtor: Mojca Kalčič
Ali je na večjezični spletni strani smiselno uporabiti različne domene, poddomene ali nove direktorije k obstoječi domeni?
Večjezična spletna stran je postala nujnost za vsako podjetje, ki posluje na globalnem trgu. Vendar pa se pri izdelavi takšne spletne strani postavi vprašanje izbire domene. Obstajajo tri možnosti, vsaka možnost ima svoje prednosti in slabosti.
1. UPORABA RAZLIČNIH DOMEN
Uporaba različnih domen pomeni, da ima vsak jezik svojo lastno domeno, kot na primer primer.si za slovenski jezik in example.com za angleški jezik.
Prednosti:
– Najboljša izbira za spletno stran, ki se osredotoča na določeno državo.
– Večja prepoznavnost na lokalni ravni.
– Učinkovitejša optimizacija spletnih strani za določen trg.
– Možnost ciljanja specifičnih trgov.
– Možnost uporabe lokalnega jezika.
– Jezik je jasno označen v URL naslovu.
Slabosti:
– Upravljanje večjega števila domen je lahko zahtevno.
– Več dela s promocijo in optimizacijo spletnih strani.
– Večji stroški zaradi potrebe po registraciji večjega števila domen.
2. UPORABA PODDOMEN
Uporaba poddomen pomeni, da se za vsak jezik uporabi poddomena, kot na primer si.primer.com za slovenski jezik in en.primer.com za angleški jezik.
Prednosti:
– Ena glavna domena za vse jezike, kar pomeni nižji strošek.
– Večina ponudnikov gostovanj omogoča preprosto kreiranje poddomene.
– Enostavnejše upravljanje kot pri različnih domenah.
– Dobro razvrščanje strani v iskalnikih, kar izboljšuje optimizacijo spletne strani.
Slabosti:
– Ni tako učinkovita kot uporaba različnih domen za ciljanje specifičnih trgov in držav.
– Ni učinkovita za spletno stran, ki pokriva več držav.
– Ni tako učinkovita za lokalno prepoznavnost.
3. UPORABA NOVEGA DIREKTORIJA
Uporaba novega direktorija pomeni, da se za vsak jezik uporabi nov direktorij na obstoječi domeni, kot na primer primer.com/si/ za slovenski jezik in primer.com/en/ za angleški jezik.
Prednosti:
– Ena glavna domena za vse jezike, kar pomeni nižji strošek.
– Dobra izbira za spletno stran, ki pokriva več držav in področij. Vsak direktorij lahko predstavlja eno ali več držav, v katerih se uporablja določen jezik, in vsebuje vsebino v tem jeziku.
– Dobra izbira za spletno stran, ki se ne osredotoča na določeno državo.
Slabosti:
– Ni učinkovita za ciljanje specifičnih trgov.
– Ni učinkovita za lokalno prepoznavnost.
– Ni učinkovita za optimizacijo spletnih strani, saj lahko iskalniki zaznavajo različne direktorije kot ločene spletne strani.
– Jezik je manj jasno označen v URL naslovu.
Izbira domene pri večjezični spletni strani je torej odvisna od različnih dejavnikov, vključno s cilji spletnega mesta. Dobro je, da se pred dokončno odločitvi seznaniš z njimi ter se odločiš glede na svoje potrebe in želje.
Če bi rad/a, da je tvoja večjezična spletna stran še bolj učinkovita, si preberi prispevek 8 nasvetov za bolj učinkovito spletno stran.