18. 2. 2023
Avtor: Mojca Kalčič
Katere barve izbrati za svojo blagovno znamko in spletno mesto?
Moja babica je bila učiteljica likovnega pouka. V otroštvu nam je vnukom pogosto razlagala različne zanimive stvari. Ena izmed stvari, ki sem ji jo zapomnila je, da je rumena barva dobra barva za učenje.
In res se ta barva pogosto uporablja v šolah. S tem razlogom sem jo vključila tudi na mojo spletno stran, kjer ponujam spletne programe za učenje izdelave spletne strani v WordPress-u.
Zelena barva je barva, ki te umiri, sprosti. Logično, kajne? Kje se bolj umirimo kot prav v naravi, v gozdu?
Vsaka barva ima svoj pomen in vzbuja določena čustva in občutke. Ko se odločaš, katere barve boš uporabil/-a na svoji spletni strani, je dobro raziskati pomen vsake posamezne barve.
Pred odločitvijo preveri tudi svojo konkurenco in ugotovi, katere barve uporabljajo.
Razmisli, zakaj uporabljajo točno te barve in kaj želijo sporočiti svojim strankam.
Razmisli o tem, kaj je tvoje sporočilo stranki. Kaj želiš, da stranka začuti, ko pride na tvojo spletno mesto?
Moje priporočilo je, da izbereš dve ali tri osnovne barve v kombinaciji z belo in črno.
Rdeča barva
Rdeča barva je povezana z nevarnostjo, vznemirjenostjo in energijo. Pogosto je lahko sprožilec impulzivnih nakupov.
Spodbujala naj bi lakoto, zato jo uporablja veliko fast food verig, pa tudi trgovine kot npr. Mercator.
Uporablja se v akcijskih kampanjah in prodajnih akcijah.
Oranžna barva
Oranžna je, tako kot pomaranča, sveža in polna vitalnosti. Je tudi ustvarjalna, pustolovska in povezana s stroškovno učinkovitostjo.
Z mešanjem topline rdeče in optimizma rumene oranžna sporoča aktivnost, kreativnost, energijo in toplino. Poveča občutek udobja in veselja.
Rumena barva
Rumena barva izraža optimizem in veselje. Povezana je z igrivostjo in srečo. Poleg tega je to barva, ki jo ponoči najlažje opazimo od daleč, zato se pogosto uporablja za razne napise ali reklamne table. Kot sem napisala že v uvodu, lahko rumena spodbuja miselne procese, koncentracijo in zbranost.
Zelena barva
Zelena zagotavlja povezavo z naravo in se pogosto uporablja za prikaz trajnosti. Lahko pomirja in sprošča, spodbuja občutek harmonije in ravnovesja. Prav tako lahko poveča občutek svežine, naravnosti in vitalnosti.
Modra barva
Modra barva lahko pomirja in sprošča, znižuje srčni utrip in krvni tlak, kar povzroči občutek miru in umirjenosti.
Uporablja se tudi za tolažbo v stiski. Modra barva je barva, ki izraža zaupanje in stabilnost. Poleg tega lahko spodbuja miselne procese in kreativnost. Pogosto se uporablja v bančništvu in finančnih storitvah.
Vijolična barva
Vijolična barva predstavlja kraljevino in veličanstvo. Pogosto jo povezujejo z duhovnostjo in mističnostjo. Uporablja se tudi v kozmetični in modni industriji.
Roza barva
Roza barva vzbuja žensko energijo, ki je sentimentalna, prijazna, nežna in romantična. Ta barva je zelo pogosto povezana tudi z otroki in izdelki za otroke (npr. Barbie).
Rjava barva
Rjava barva je barva, ki izraža prizemljenost. Pogosto se uporablja za organske, zdrave izdelke ali storitve.
Je topla barva, spodbuja občutek stabilnosti in varnosti. Prav tako lahko poveča občutek povezanosti z naravo in tradicijo. Lepo se lahko uporablja v kombinaciji z zeleno.
Črna barva
Črna lahko povzroči občutek resnosti, skrivnosti in elegancije. Preveč črne barve lahko povzroči tudi občutek depresije in žalosti. Povezana je tudi z močjo in avtoriteto.
Bela barva
Bela barva lahko pomirja in sprošča, spodbuja občutek čistosti, nedolžnosti in miru. Prav tako lahko poveča občutek svežine in novega začetka. Pogosto je povezana z minimalističnim stilom.
Večbarvna blagovna znamka
Večbarvna blagovna znamka predstavlja podjetje, ki je odprto za vse. Uporaba večbarvnega pristopa je odlična za predstavitev raznolikosti. Na primer, Instagramov logotip in barvna shema vključujeta mešanico 10 različnih barv.
Njene barve segajo od različnih odtenkov modre in vijolične do odtenkov rdeče, oranžne in rumene. Te barve skupaj simbolizirajo Instagramovo strast do zaupanja, ambicije, ustvarjalnosti in družabnosti.
Pri uporabi večbarvnosti je potrebna pazljivost, saj lahko preveč barv hitro zmede uporabnika.
Želiš zvedeti več o pomenu barv, pisav in ostalih stvari, ki so pomembne za pripravo na izdelavo spletne strani?
Preveri nekaj brezplačnih vsebin, med katerimi je tudi posnetek webinarja, v katerem povem več o barvni psihologiji in tipografiji na spletni strani.