27. 10. 2025
Avtor: Mojca Kalčič
Domena
Domena je ime (url naslov) spletne strani, npr. google.com, 24ur.com itd. To je tisto, kar bodo uporabniki vpisali v svoje brskalnike in tako prišli do tvojega spletnega mesta.
Ko izbiraš domeno, izberi preposto ime, ki predstavlja tvojo dejavnost, podjetje ali storitev.
Če se ukvarjaš s psihoterapijo, lahko izbereš domeno psihoterapija.si. Če se boš ukvarjala z inštrukcijami matematike, lahko izbereš domeno instrukcijematematike.si.
Lahko izbereš tudi imepriimek.si in na tak način gradiš »znamko« na osebi oziroma “osebni brand”.
Veliko domen je že zasedenih. Ali je tvoja domena prosta, lahko preveriš npr. tukaj: https://www.hitrost.com/domene/. V okno vpiši ime želene domene in klikni »Preverite«.
Predlagam, da izbereš unikatno ime. Če je na primer domena apartmajikobarid.si že zasedena, domena apartmajikobarid.com pa prosta, izberi raje nekaj drugega.
Če je tvoja ciljna skupina Slovenija, pri nakupu izberi končnico .si. Ta končnica nakazuje na slovensko spletno stran. V kolikor ciljaš globalno, izberi domeno s končnico .com.
Končnica .com je sicer dobra izbira v skoraj vsakem primeru, ker se uporablja po vsem svetu.
V splošnem je priporočljivo, da izbereš končnico države, od kjer so tvoji uporabniki (kupci). Če boš imela dva ciljna trga, npr. Slovenijo in Hrvaško, registriraj domeni .si in .hr.
Nekateri priporočajo zakup več domenskih končnic, npr. rozica.si, rozica.eu in rozica.com. Na tak način zavaruješ svoje ime oz. domeno.
Na tem mestu naj še omenim, da slovenska zakonodaja zahteva, da v kolikor imaš sedež podjetja v Sloveniji in imaš spletno stran, mora biti le-ta (tudi) v slovenskem jeziku. Torej tudi, če je tvoj ciljni trg izključno Italija in boš imela spletno stran in/ali trgovino v italjanskem jeziku, moraš narediti tudi spletno stran v slovenskem jeziku.
To lahko rešiš tako, da narediš v slovenskem jeziku le osnovno predstavitev podjetja, ki jo lahko postaviš na isti ali ločeni domeni ali poddomeni.
Gostovanje
Gostovanje je prostor, kjer se shranjujejo datoteke spletne strani.
Če delaš spletno stran v WordPressu, potrebuješ tudi gostovanje.
Priporočam uporabo slovenskega, zanesljivega ponudnika gostovanja (npr. hitrost.com, domenca.si, neoserv.si…).
Ko se odločaš, katerega ponudnika izbrati, primerjaj cene in ponudbo. Za preprosto spletno stran zadošča že osnovno gostovanje, npr: https://www.hitrost.com/spletno-gostovanje/hitrost-mikro/
Poleg omenjenih ponudnikov gostovanja so seveda še drugi, ki v večini prav tako nudijo dobro podporo in hitro odzivnost.
Za bolj zahtevne spletne strani, kot so trgovine, učilnice ali večjezične spletne strani, nujno preveri tudi zmogljivost posameznega paketa gostovanja.
V kolikor s ponudnikom gostovanja nisi zadovoljna, lahko kadarkoli izbereš drugega. Nekateri ponudniki omogočajo tudi brezplačen prenos spletne strani na novo gostovanje.
Te zanima več o prvih korakih izdelave spletne strani?
Preveri video trening “4 koraki do tvoje nove spletne strani”.
S pomočjo tega treninga boš hitro in enostavno načrtovala svojo spletno stran.
Temelji na preverjenem procesu, ki ga uporabljam v svojih programih in s svojimi strankami.
Trening je zate, če želiš spletno stran ustvariti sama ali pa si želiš več samozavesti pri komunikaciji z izbranim izvajalcem.
